връх Бегличка могила

първенецът на Врачански Балкан. Този маршрут може да ви служи за основа на още няколко негови разклонения в останалите дни от престоя ви при нас. От комплекса поемете източно по пътя за Миланово. Достигайки главния път Лакатник - Вършец, пресичете и поемете по горския път, като започнете да изкачвате в посока юго-изток, обхождайки връх Ганчова могила. На места има стълбова маркировка. Следва леко спускане и пътят поема на юг-югоизток през гората. Не след дълго ще се изкачите малко и ще излезете на малка поляна, като ще засечете горски път от Миланово - от югозапад. Следвайки стълбовата маркировка, ще достигнете малък заслон и трошено-каменно шосе (Миланово-Пършевица). До тук ще ви отнеме не повече от 45 мин., а мястото е подходящо и за кратка разходка с пикник. Продължете по пътя и след 250 метра в ляво се отклонява горски път. Оставете трошено-каменното шосе (което обикаля) и поемате по пътя през гората.
След малко изкачване ще излезете до овчарник, под който има чешма с хубава вода. От тук стълбовата маркировка изкачва нагоре, а може да продължите и по пътя, който малко обикаля. (1) На мястото, където пътят прави остър десен завой и поема на изток, се отклонява черен път посока северо-запад. Тръгвайки по него, на около 45 мин от тук е връх Соколо (Соколец) 1373 м.н.в. В района му се намират и две пещери - Чавните. Продължете по пътя за хижа Пършевица, и след около 500 метра пътеката се отклонява, започвайки да изкачва билото посока изток. Може да тръгнете по нея - има стълбова маркировка, а може и да си спестите изкачването и да продължите още около 2 км. по пътя. На остър ляв завой продължете през поляната посока югоизток и след 250 метра ще излезете на пътеката, която оставихте преди малко да изкачи билото. В ляво и зад вас е връх Мездрата 1332 м.н.в. Малко в страни от пътеката се открива спираща дъха гледка към Кобилини стени и над тях връх Бегличка могила. (2) Продължавайки по стълбовата маркировка, ще се изкачите до връх Пършевица 1431 м.н.в. за около 15 мин. Основния път подсича връх Пършевица от юг и излиза на брега на малко планинско езеро - местност Локвите. Над езерото има връх с метеорологична станция. Мнозина бъркат връх Пършевица с този, заради неговата изразеност, но тук височината е 1426 м.н.в. За Бегличка могила може да поемете и по пътя, малко преди да достигнете езерото. Пътят върви встрани от ръба на Кобилини скали и ще зарадва очите ви с височини и различните нюанси на зеленото. След около 30 мин. по това отклонение се достига и първенеца на Врачанска планина - връх Бегличка могила 1481 м.н.в. Всичко до тук от ТК Гарванец - 3 часа и 45 мин. Ако правите този маршрут с колело, имате достатъчно време да отидете за обяд до х. Пършевица, която се намира на 15 мин. пеш северно от връх Бегличка могила. Задължително във велотура ви до Бегличка могила включете и водопад Боров камък (63 м. височина на пада), който се намира само на 3,3 км. от хижата посока Згориград.